Hur dum kan man bli?

Hej kära läsare!!!

En vecka går så otroligt fort! Ibland för fort och ibland tar den aldrig slut. Detta är en vecka som tar slut innan den börjat. Om jag ska sammanfatta veckan fram till skrivande stund är det sjukgymnastik och inställda besök, morotssoppa och Sussan o Ronja, samt ett besök fyra elever från mediautbildning i Malmö, samt Totte som kom in.

Eftersom medialinjen var här i 4 timmar i eftermiddags, och gjorde diverse fotograferingar - så är det med förväntan jag ser fram emot resultatet. När ni läser det här är det antagligen fredag... eller lördag... eller söndag... eller måndag.. osv. I alla fall så står Rullstolsdoktorn o Hubert redo för att svara på alla edra frågor.

Första frågan:
Kära rullstolsdoktorn, varför är blod rött?
/ Sven Pettersson, Munka-Ljungby

Svar:
Kära Sven Pettersson i Munka-Ljungby; denna fråga är så djävla dum! Skulle mjölk vara blå? Skulle vatten vara grönt? (Kan dock vara brunt ibland, då det är rost i ledningarna). Så jag kommer inte svara på denna fråga. Jag blir så djävla förbannad! Hubert viftar med gälarna och undrar vad detta är för dum fråga.

Fråga 2:

Kära rullstolsdoktorn, vi vill ha ett tips om hur man kan hindra att drabbas av maginfluensa i dessa förkylningstider.
/ Ulf-Kent & Ewa Swinhufvud, Vik (på Österlen)

Svar:
Det enklaste rådet vi kan ge är att stanna inne och ta semester från alla eventuella jobb. Umgås inte med någon. Vill ni ha frisk luft, så kan ni ju öppna ett fönster. Risken är ju då att ni kan bli ännu mer förkylda.
MVH
Rullstolsdoktorn o Hubert


Fråga 3:

Om man e i stan o de blåser så djävligt, vaska man då ta o hålla i??

/ Stefan Joseph Erland Green, Höör


Svar:
Jag och Hubert har funderat om du är så intelligent egentligen? Det enda roliga med denna fråga är egentligen den ort där du kommer ifrån. Deras hemsida är hoor.se. Annars tycker vi att frågan var så djävla korkad. Är du säker på att du inte är släkt med Sven Pettersson i Munka-Ljungby?


Med de här högst dumma frågorna, och de intelligenta svaren, tackar jag och Hubert för den här veckan. Redaktionen för bloggen (TG o MF) tackar också, och önskar alla en trevlig helg.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0