antiklimax

Hej kära vänner!
I dag blir det en kort blogg!

3-0 till sverige efter 25 min ...jag såg inget själv av matchen eftersom min lilla kära syster skulle se apan totte o zillah på tv_4...
eftersom hon inte är ifrån samma landskap som mig och vi ej ses så ofta ,så fick ju jag som storebro ge vika .

När väl apan totte sjungit sin apiga sång så skulle min syster se arvingarna ...men mig veterligen så har hon inte i sina snart 27 år gillat dansbandsmusik.Helt plötsligt så lyssnade hon precis som hon inte gjort något annat i sitt liv.

Jag satte öronproppar i öronen haha ...

Jag fick dock se andra halvleken av matchen ...och bytte min svettiga t-shirt och bytte till min frächa landslagströja ...och satt mig och njöt i min rullande stol...

Och vad helskotta händer ....jo 3-0 blir snabbt 3-3..Tre minuter återstår ...sverige får straff ...en galen supporter ...ser ut som han drabbats av galna kosjukan springer in och slår på domaren ...
och matchen bryts ...sverige vinner med 3-0 och jag är inte ett dugg glad utan djupt besviken ..pga mina tabletter vågar jag inte ta sprit ..annars hade jag tagit mig en rejäl fylla ...

kära vänner vad tycker ni om denna match ...roligt att få höra era kommentarer :)
här kommer dagens dikt

min dator fungerar
mitt handtag på rullstolen har gått av
har ätit för mkt kött
har kört ifrån min syster
gräset är för högt

tack för idag mina vänner på återseende imorgon

ps jag har en liten fundering ? hur vet man att det verkligen finns 330 mml i en läskburk?



Kommentarer
Postat av: Torsten Gunnehill

skoj o se att ni fixar bloggen utan mig! ang. matchen så vann vi iaf, o det e det viktiga. danskarna får skylla sig själva. blev f.ö. ögonvittne till när du körde ifrån anna, för jag satt vid datorn då, o såg er genom fönstret, dessutom hörde jag anna ropa "kör du ifrån din syster?".

2007-06-03 @ 00:46:28
Postat av: Madeleine

Ciao,
Förstår din "aptokighet" över matchen. Ganska "syrefattigt" av supporten att springa in på plan och... Inget man blir speciellt merry av. (En förklaring är kanske annars att han fick ett tillfälligt överslag...) Jag tycker i alla fall inte som Torsten ...att danskarna får skylla sig själva... Taskigt när "en" "dammtuss i universum" förstör för så många andra. Möjligtvis är det ett krasst konstaterande av verkligheten.
CUO

2007-06-03 @ 13:28:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0