Lyckligt slut på skräckfärd

Hej allihopa!

Den här dagen har avslutats helt fantastiskt. Spelningen i Höör gick lysande, jag fattar inte att vi är så djävla bra på så kort tid! Märk väl, då saknades också söte-Sara idag. Trodde inte att jag var motiverad, eftersom jag var med om en riktig hemsk färdtjänst strax innan vi skulle åka. Hade varit på Väla med min kompis, hade beställt bilen till halv 3 - den kom 20 över 3. Överenskommelsen är att man inte får ha mer än 2 kassar med sig. Vad ser vi när chauffören öppnar dörren? Hela bussen är full med kassar - 11 st. Två stycken helstumma människor, dom ska absolut inte klandras för detta, snarare den som gett dem tillåtelse att åka. Chaufförens olämplighet i denna situation var bedrövlig. Min kompis var mycket smartare, hon tog papper och penna och bad dem skriva ner, och till slut kunde hon ringa hem till tjejens mamma. Inte ens ett tack från chauffören fick hon. Dessutom körde chauffören som en biltjuv, och höll på att krocka 3 ggr.

Min kompis som dessutom hade känningar av åksjuka (pga chaufförens ryckningar och drag) började gråta. Jag som egentligen är en ganska tålig person tyckte också den här resan var för mycket. Vi skulle ha varit hemma ca kl 3 - vi var hemma halv 5. Jag skulle åka vidare till Höör kl 5, och jag hade varit uppe sedan 04.30 på morgonen, eftersom jag inte kunde sova dagen innan, och hade hoppats att jag kunde få nån timmes vila innan vi skulle till Höör. Men det slutade ju lyckligt i alla fall. Där var tanter med rullatorer som jagade oss runt, så vi fick använda ortens pizzeria som tillflyktsort. Den här spelningen har definitivt inte minskat våra chanser för den framgången vi hoppas på, och alla förtjänar.

MVH

Mange

Dagens visdomsord: Ha gärna ett Visa-kort, så du kan ta ut pengar på alla banker.

Tottes bubblare (lånat av nån okänd ryss): Du ska inte välja din framtida fru med dina ögon, utan med dina öron.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0