Rosa tofflor

Hej mina vänner!!!!!!!!

Jag får klara mig själv idag då Totte o Nicke Lilltroll strejkar för att mina glasspinnar e slut, har erbjudit dom citronglass, men tydligen duger inte det. Nåja det e ju bra träning det här, synd bara att jag ska behöva ha sån här djävla verk, tabletterna hjälper i viss mån, men det känns lite jobbigt att behöva knapra 25-30tab dagligen för att få må lite bättre, nackdelen e att jag blir så trött.

Igår var jag ute med min vän Mats, jag har arbetat som hans ledsagare och vi har haft hur kul som helst, det e svårt o inte tycka om en kille som trots sina handikapp verkligen försöker leva livet. Vi tog våra elmopeder och körde ut till borstahusen o fikade, ett o annat mopedrace blev det på vägen.

Idag började dagen bra, jag ringde och bokade min färdtjänst, blev bemött av en silkeslen stämma. Tjejerna på centralen är verkligen gulliga, bara synd att det inte alltid klaffar som man vill.

Det blir ingen blogg förrän på söndag kväll, eftersom jag har annat att hitta på, men därför tycker jag att ni ska få en liten låttext att fundera på.

Hon har ett jobb som ingen annan vill ha,
men hon har ett sätt som får alla att må så bra.
Hon sprider glädje vart hon än går -
strör socker i variga sår.
Hon har rosa tofflor, rosa tofflor på

hon har rosa tofflor, rosa tofflor - vart hon än går x2


Dagens visdomsord:

Tvätta inte cigaretterna i tvättmaskinen.


Vi hörs på söndagkväll, mina vänner. Ha en väldigt god helg!

Glöm inte att krama din granne!

OBS: Glöm inte bort Manges bloggar nästa vecka, för då kommer jag lägga ut bantartips och meny, dag för dag. Publiceras efter kl. 20 på söndag.

Ni kan redan nu gå till hälsokostaffären och inhandla en påse alger, en bra tablett för att tömma tarmen, så ni inte jojo-bantar, för det vill vi inte, eller hur?

För 4:e gången på 3 dagar ringer en telefonsäljare från en handarbetstidning och vill sälja en prenumeration. Då är frågan, är det bara för att jag har rakat av skägget, eller tycker han att jag behöver lära mig handarbete?


Kommentarer
Postat av: Svåger

Hej svåger!
Härligt skrivande o du passar både utan skägg...o med en stickning i din hand..eller kanske broderi?
skål

2007-06-14 @ 22:27:05
Postat av: Anonym

Kul att läsa din blogg! Kämpa på. Hälsningar från den finska älgen.

2007-06-16 @ 14:50:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0