hajfensoppa

Tack alla, för all respons på min första riktiga blogg! Eftersom mitt humör går upp och ner, och när detta skrivs har jag rätt ont, så naturligtvis kommer min blogg att handla om mobiltelefoner.

Antingen har en mobiltelefon stora, lätta knappar att trycka på - eftersom jag själv har svårt att trycka - men då får jag inte upp fanskapet, eftersom min telefon är vikbar, och är den öppen så kopplar jag inte menyn. Nä, tacka vet jag Ericssons kära hajfenor.

Och vart man än går, så tror man att folk är psykiskt sjuka, och pratar i luften - när de har headset på. Nä, tacka vet jag de här plingplong-melodierna. Är jag gammeldags? Okej, det finns telefoner som har en mening, då tänker jag på de som verkligen behöver dem, men vad fan - jag är inte en av dom. Jag tycker att det skulle vara nån åldersgräns på mobiltelefoner. 6-7-åringar som har fina mobiler med fina melodier, och som kan allt om att skicka sms. Och en lag om att man bara får skicka ett visst antal sms.

Okej, det är säkert utvecklande, men när jag var barn fick man en plåtbil, och var överlycklig, nu kan ungarna börja tjuta för den mobilen de vill ha. För 15 år sen så behövde man en hel väska för att ha en mobiltelefon i bilen, utveckling är bra, men jag tycker det går för snabbt ibland.

Okej, kära vänner, gör era inlägg om det här lilla ämnet. Nu kommer, som sig bör, dagens dikt:

Jag har missfärgat min tvätt.
Jag har tappat ett glas på golvet.
Jag har köpt nya skor.
Jag har kramat min granne.

Sköt om er, och ha en trevlig lördag!

P.S. Jag har en liten fundering! Slår verkligen Sverige Danmark i fotboll ikväll?
Och varför kan man inte köpa fyllda svarta oliver? D.S.

OBS Eftersom jag inte kommer att spela ute på ett tag, gå in på min länk och lyssna & njut:

http://www.allears.se/MyPage.aspx?name=Mangetack

Kommentarer
Postat av: Tova & Lovisas mamma

Tjena mittbena.....
En mobil ska ha en funktion, den ska gå att ringa med!!!!
Kul att du hittat ut i blogg världen.
Vi ses väl på tisdag?
Mahlin på kören

2007-06-02 @ 12:30:35
Postat av: Sandra

Klart Sverige slår Danmark ikväll. Det vore väl skam annars...! Heja!

2007-06-02 @ 12:54:20
URL: http://www.nogg.se/miranda
Postat av: Sandra Persson

Givetvis vinner Sverige över Danmark ikväll :)Ska du titta på det? Ha det bra. / Sandra.

2007-06-02 @ 14:02:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0