Efterfest

HEJ VÄNNER!

Jag hoppas att er midsommarhelg har varit bra. Själv har min nog varit den lugnaste på tjugo år, jag bara tog det lugnt, åt sill o sov. Midsommardagen var inte heller så händelserik, var i väg en runda till Borstahusens marknad, pratade lite skräp med mina marknadsvänner, o vad jag ängtar tillbaka ut. När jag väl kom hem fick jag besök
av en av mina allra bästa vänner o hans dotter, mycket trevligt.

Nu är det ny vecka och nya saker på g. Skall i väg 25/6 till Landskrona eller Lund, jag har glömt var, minnet sviktar ibland, det enda jag vet är att det är kl 14, hur det gick får ni läsa i morgon.

Eftersom ni antagligen känner att ni har ätit för mycket följer här lunch och middagstips

Manges enkla bondomelett:

Omellet på två ägg (kan ni inte grundreceptet på omelett tycker jag ni ska strunta i lunchen),
överbliven nypotatis efter helgen, rädisor, lök, och ansjovis efter smak. Till ätes två skivor grovt bröd.

Middagstipset är Manges snabba varma mackor:
Fyra skivor fullkorns bröd, 4skiv lättost, 4skiv skinka, tomater, chilisås och senap.
Har ni ingen smörgåsgrill - så köp en.

Ha det bra mina vänner, vi hörs i morgon

Dagens visdomsord: Glöm inte att stänga fönsten när det regnar.

Kommentarer
Postat av: Jeppsson

Gummitofflor??? Hej hå Träbånnamannen!!!

2007-06-25 @ 10:51:57
Postat av: Mahlin

Jag tycker det är dags att du ger dej ut på turne!!! Är det nått fel med kompband eller???
Hoppas du haft en skön midsommar!
Kram

2007-06-25 @ 21:47:35
URL: http://tovalovisa.se
Postat av: Jönssons Katt

Jasså,en bondomelett ner i kistan
De va inte dållit de,Du får inte hårdbanta så,Va rädd om kropp o själ.
De blir snart vinter då e de skönt me litta fitt på kroppen.
Ses på Blocket i Lund nästa gång.

2007-06-26 @ 10:23:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0