Ambulans

Hej vänner!

Idag är en sån dag med jävlig värk, så jag har åter anställt Totte redaktör, och Nille håller just nu på att gå och damma i mitt hus (obs: där jag inte kommer åt). Eftersom mina sista bloggar har varit rätt dystra, tycker jag det är dags för en liten positiv blogg.


Idag har jag försökt fördjupa mig i mitt musikprogram på datorn. Jag har haft besök av Lars kantor, så jag kom en bit på vägen. Om nu alla tror att mitt skapande har försvunnit, efter att jag blivit sjuk, så har ni helt jävla fel. I och för sig vill jag inte spela ute, eftersom jag inte spelar så bra gitarr, men tillräckligt för att skapa nya texter. Här kommer en av dom, jag kommer avslöja låtens titel och orsaken tills imorgon. Hade varit roligare om ni hade kommentarer och funderingar, på vad jag egentligen syftar på med den här texten.

In och ut
Ut och in
Hålet är för litet.
Den är för stor.
Inget är som förr -
Mange har en ny dörr.
Bankar och slår.
Slår och bankar.
Hålet blir större.
Jag kommer in.
In och ut.
Ut och in.
Går som i en dans
Inget är som förr -
Mange har en ny dörr.

Dagens ordspråk är hämtat från arabiskan (dock översatt):
Tålamod är nyckeln till framgång.

Dagens visdomsord:
Glöm inte att tina maten innan du äter.


Nicke Lilltrolls funderare:

Varför kommer pizzan snabbare än ambulansen?


Tottes bubblare:

Varför hade folk skrattat åt mig om jag gått på stranden i kilt?


Tack för idag, vi hörs åter imorgon!

Under tiden får ni hålla tillgodo med min halv-sexiga bild, här nedanför.


PS. Har fått många konstiga förslag sen igår, då jag tillkännagav att jag var singel. Bl.a. har där gömt sig en massa pensionärer bakom min häck, och skrikit i min häck - "I want your body!". Därför ska jag nu chocka alla med en porrig Mange.


DS.


PSS. Jeppson - jag är en popstjärna! Glöm inte detta. Oavsett vad som händer så har denna stan bara en enda riktig popstjärna, och som du säger - det är Mange Tack (brukar tänka på detta när jag känner mig deppig)


image8.




Kommentarer
Postat av: syrra till en av dina gamla klasskompisar

Tråkigt att du har ont för jämnan men skönt att höra att du har din sarkasm och glada humör kvar. Trist med din mamma också.
Apropå låten så har du lyckats med att leda tankarna åt ett håll först men det slutar med att man förstår att du (någon) gjort åverkan i ditt gamla hus och fått en ingång för amerikanare (!?)
Kan du inte skriva en liten kom-igen-bois låt? Det är så deprimerande att ha ett svart/vitt hjärta...
PS, hoppas du fortsätter raka dig :-)

2007-06-13 @ 08:58:58
Postat av: Gun-Britt i Axeltofta

Så blek och trött du ser ut,Ut i solen och få färg på fläsket,Det steks iallafall inte.
Kommer i håg dig från Malmqvists livs där du dök upp som gubben i lådan bland alla mjölkpaket.
Ha en skön sommar!!!!!!

2007-06-18 @ 10:00:32
Postat av: Anton Hakesson

Du ligger inte och flinar i sängen ????
Det är inte så speciellt roligt när man inte kommer ur sin säng. Det vet jag själva efter 15års värk.
Men jag klagar inte heller,och det skall du inte göra heller.
Ha en skön sängliggande sommar.

2007-06-28 @ 09:45:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0